Спочатку пандемія, а потім повномасштабне вторгнення стимулювали багатьох людей працювати з дому, а роботодавців – не перешкоджати цьому. Проте робота з «домашнього офісу» та справжнього офісу суттєво відрізняються, як надаючи нам певні переваги, так і позбавляючи нас деяких приємних моментів.
12 березня світ відзначав «День домашнього офісу». Саме час поговорити про те, як бути продуктивним, працюючи віддалено.
Примха часу чи нова реальність?
Упродовж останніх років показники поширеності дистанційної роботи зростали. У 2023-му 12,7% людей працювали з дому, а ще 28,2% використовували гібридну модель (тобто поєднували роботу з дому та офісу у різних пропорціях). До 2025 року, за прогнозами, 32,6 млн американців працюватимуть віддалено, що становить 22% робочої сили цієї країни. Ба більше, ще одне дослідження показало, що 98% людей хотіли б працювати дистанційно хоча б деякий час. Це свідчить про прагнення до гнучкості, автономії та кращого балансу між особистим життям та кар’єрою, який може забезпечити робота з дому. Що ж стосується українців, то вони також не відстають від глобального тренду. За результатами опитування Rakuten Viber, 24% українців віддають перевагу роботі з дому, адже це дозволяє їм ефективніше зосередитися. Проте 17% респондентів сказали, що стикаються з труднощами, працюючи дистанційно: 2% опитаних допомагає лише самодисципліна, а 15% людей повідомили, що вдома постійно відволікаються на інші справи.Графік, самодисципліна та інші поради розробників
Дійсно, працювати вдома – це не лише про автономію та гнучкість. Це ще й чимало подразників, які можуть шкодити продуктивності. Наприклад, домашні справи, їжа у швидкому доступі, розважальний контент у телевізорі тощо. Щоб уникнути постійних відволікань, експерти радять:- Облаштувати у домівці повноцінне робоче місце. Бажано оснастити його ергономічними меблями та правильним освітленням, окрім необхідної техніки.
- Тримати робоче місце у порядку. Мішанина з паперів, кабелів, пристроїв заважає нашій продуктивності. Мозок найкраще працює в охайному просторі. Отже, можуть стати у пригоді полички, папки й інше спорядження для організації робочого місця.
- Підтримувати дисципліну: починаючи від встановлення щоденного розкладу й закінчуючи застосуванням цифрових інструментів, щоб керувати робочим навантаженням. Чітка структура дня, планування, пріоритезація завдань та відстеження прогресу – те, що відрізняє ефективних віддалених фахівців від неефективних.
- Встановити межі з членами родини. Зокрема, повідомити їм, у які години ви недоступні й попросити поважати ваш робочий час.
- Робити регулярні перерви. Наповнити їх можна будь-чим на ваш смак. Наприклад, короткою фізичною руханкою, перекусом, прогулянкою, читанням художньої книжки тощо. Головне, щоб після перерви ви відчували приплив сил.
- зарядка, приблизно о 7 ранку;
- десь о 8 ранку – сніданок;
- далі – робота до 17 години, з перервами на обід та перекуси;
- увечері – домашні справи та проведення часу з родиною.